woensdag 23 december 2015

#Kerst: brownietruffels

Het is zo ver! Morgenavond mogen we in mottige kerstpyjama's rond de kerstboom zitten, kerstliedjes kwelen en de bomma kennis laten maken met christmas crackers (een aanrader en amusement verzekerd, tenzij de bomma met haar hart sukkelt...). 

The most wonderful time of the year. 

Geen understatement want voor mij en mijn soortgenoten staat kerstavond ook garant voor 1 avond zonder boeken en zonder "ik  ga dat vanzeleven niet kunnen"-crisissen. Morgenavond, zijn we voor heel even vrij en blij. 

Om al wat in the mood te komen (en om te compenseren dat ik geen tijd heb om net als in het pre-unief-tijdperk én een biscuit én een bûche de Noël te bakken) maak ik vanavond deze kleine brownietruffels voor bij de kerstkoffie. Apart verpakt in een wikkeltje bakpapier en met een klein kerstbriefje erbij zijn ze mijn kerstkaartje voor mijn familie. Want uiteindelijk draait kerst niet om de cadeautjes en veel te veel eten, maar om samenzijn en gezelligheid.
Of om deze kerstcadeautjesreeks met een gigantisch cliché af te sluiten:

Raw brownietruffels


- 100g ontpitte dadels, grof gesneden
- 100g gemengde noten
- 50g boekweit
- 80g cacaopoeder
- Snuifje zout
- 2 el rijststroop of ahornsiroop
- 2 el kokosolie
- 3 el plantaardige melk
  1. Maal alles fijn in de keukenrobot tot je een kneedbaar geheel krijgt.
  2. Rol kleine balletjes van het browniemengsel en plaats ze op een schaal die in de koelkast past. 
  3. Laat de brownietruffels zo'n 3 uur of langer opstijven in de koelkast.
  4. Eens ze opgesteven zijn versier je de truffels met wat kunstige strepen van gesmolten chocolade. 
  5. Laat de chocoladestrepen uitharden. 
  6. Klaar! 
  


Vrolijk kerstfeest allemaal! 









Geen opmerkingen:

Een reactie posten